Este "la modă" sau și eficient să angajezi personal din Asia în servicii?

11.Sep.2020

În domenii precum servicii hoteliere, spa, restaurante muncitorii asiatici sunt foarte căutați în lume. Și în România cererea de personal în aceste zone era înainte de criza COVID destul de mare și estimăm că odată cu revenirea economiei și stabilizarea situației, această cerere va reveni. 

Unii oameni consideră că muncitorii asiatici sunt exotici și pot fi un trigger pentru clienți în anumite domenii. Dar, dincolo de a fi "la moda" sau "altfel", noi, din postura de companie care aduce forță de muncă din Asia, vă prezntăm și alte aspecte ale subiectului. 

În primul rând, prezența lucrătorilor migranți în industria hotelieră are numeroase beneficii pentru țările gazdă și angajatori prin aducerea de noi competențe, cunoștințe și chiar inovare, dar și un avantaj competitiv pentru multe companii. Ospitalitatea asiatică a câștigat o reputație excelentă în ceea ce privește calitatea facilităților și serviciilor în ultimile decenii. Modalitățile unice, minunate de ospitalitate asiatică izvorăsc din contextul istoric și cultural deosebit. Culturile asiatice și popoarele lor au abilități speciale de a lucra manual și sunt orientate spre detalii, lucuri care se văd în calitatea serviciilor din zona HORECA pe care le furnizează companiile asiatice. Ei au o educație culturală puternică în sensul de „bunătate și dăruire”. 

Câteva tradiții din Asia sunt cunoscute în toată lumea și s-au transformat în servicii extrem de căutate. De exemplu, masajul thailandez Nuad Thai sau masajul thailandez a fost cel de-al doilea lucru din patrimoniul cultural al Thailandei care a intrat pe lista UNESCO a patrimoniului cultural al umanității. Masajul thailandez, care este popular în toată lumea, scade stresul, crește energia și îmbunătățește performanțele atletice. Masajul tradițional thailandez Nuad Thai, este considerat parte a artei și științei asistenței medicale tradiționale thailandeze. Nuad Thai este practicat în aproape fiecare gospodărie rurală. Copiii sunt adesea învățați tehnicile astfel încât să ușureze durerile de mușchi ale părinților și bunicilor lor după ce și-au petrecut ziua trudindu-se în câmpiile de orez. Spre deosebire de masajul suedez sau masajul lomi lomi, unde pacientul este un participant pasiv, la masajul thailandez, pacientul - care rămâne complet îmbrăcat - se îndoaie, se întinde și își mișcă membrele cu ajutorul terapeutului pentru a spori flexibilitatea. Unii terapeuți din Thailanda vor păși chiar pe spatele pacientului pentru a masa mai profund mușchii, deși nu este o tehnică folosită de toți.

În afară de masajul thailandez, asiaticii au diverse metode de recuperare și relaxare pe care le practică în industria hotelieră și spa din toată lumea, motiv pentru care sunt extrem de căutați - alte tipuri de masaj (Ayurveda - unul dintre cele mai vechi tratamente de vindecare din lume are originea în India în urmă cu 3.000 de ani. Uleiul, care conține ierburi terapeutice, este încălzit înainte de a fi masat în piele folosind tehnici incluzând atingerea, frământarea și stoarcerea, precum și loviturile tradiționale de masaj), reflexoterapie și masajul balinez care este un masaj tradițional practicat de obicei de către vindecătorii locali numiți Balieni. Tehnica de masaj include aromaterapie cu frământare profundă și rostogolire pe puncte de presiune pentru a ușura durerile musculare și a îmbunătăți fluxul de energie. 

Mâncarea este un mod de viață la asiatici. Când este combinată cu religie și credințe culturale, dobândește o identitate complet nouă. Ingredientele și preparatele tradiționale sunt adesea asociate cu aducerea norocului, averii și armoniei în familie. De la felul în care este preparat un anumit fel de mâncare, până la modul în care este aranjat, poziționat pe masă și consumat - toate au o semnificație în culturile asiatice. 

Bucatarii și personalul asiatic sunt cheia succesului oricărui restaurant cu specific sau a oricărei bucătării internaționale. Rapizi, dar și foarte atenți, asiaticii folosesc mai multe stiluri de gătit, foarte căutate în întreaga lume: la Wok (cunoscută sub numele de cha’o și înseamnă prăjirea rapida a ingredientelor la o căldură mai mare decât cea folosită la mâncarea normala. Folosind suficient ulei pentru a învârti în jurul wok-ului, se pot pregăti mâncăruri, cum ar fi tăiței cu legume și fructe de mare), deep frying (în gătitul asiatic, această metodă este folosită pentru prăjirea rulourilor de primăvară și pentru a oferi carnei și fructelor de mare un exterior crocant) diverse metode de fierbere, gătit pe grătar sau înăbușire. 

Sunt doar câteva exemple din ceea ce poate aduce un muncitor asiatic în calitatea serviciilor, dar mai ales în diversificarea serviciilor pe care o companie din HORECA vrea să le ofere. Rapizi, respectuoși, dar mai ales, dornici să ofere, cu bunătate și deschidere, asiaticii nu sunt doar exotici și ușor de promovat din punct de vedere al imaginii unei companii, dar și foarte eficienți și muncitori.